Yıllar önce kömürlü termik santral tehlikesini kararlı bir mücadele ile püskürten Eskişehir’in Alpu ilçesi şimdi de altın-gümüş maden projesi ile karşı karşıya. Taşzemin Madencilik İnşaat A.Ş. tarafından yapılması planlanan ve Esence ile Uyuzhamamköyü Mahalleleri mevkiinde bulunan Esence Altın-Gümüş Maden Ocağı ve Kırma-Eleme Tesisi Projesi için Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) sürecinin 18 Haziran’da başlatıldığı duyuruldu. Projeye yönelik halkın katılımı toplantısının gerçekleştirileceği tarih belli oldu. Proje için 22 Temmuz’da halkın katılımı toplantısı yapılacak.
Yapılan duyuruda şu ifadelere yer verildi:
“Eskişehir Alpu ilçesi sınırları içerisinde Taşzemin İnşaat Madencilik Enerji Üretim Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi tarafından yapılması planlanan RN:201802098 Esence Altın-Gümüş Maden Ocağı ve Kırma-Eleme Tesisi projesi ile ilgili Çevresel Etki Değerlendirme süreci başlamış ve Çevresel Etki Değerlendirmesi Başvuru Dosyası halkın görüşüne açılmıştır. Söz konusu projeye ilişkin, halkı proje hakkında bilgilendirmek, görüş ve önerilerini almak amacıyla ÇED Yönetmeliğinin 9. maddesi gereğince 22/07/2026 tarihinde Halkın Katılım Toplantısı düzenlenecektir. ÇED Başvuru Dosyasını İncelemek isteyenler Bakanlık Merkezinde veya Eskişehir Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerinde duyuru tarihinden itibaren raporu inceleyerek, zamanlama takvimi içerisinde proje hakkında Bakanlığa veya Valiliğe görüş bildirebilirler. Halkın Katılımı Toplantısı yeri ve saati ile ilgili ÇED İzin Denetim Genel Müdürlüğü ve Eskişehir Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünden bilgi alınabilir. İlgililere ve kamuoyuna duyurulur.”