Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen Sivil Katılım Zirvesi, kamu kurumları, uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum temsilcilerini bir araya getirdi. İçişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliğiyle yürütülen Sivil Katılım Projesi kapsamında düzenlenen zirve, Haller Gençlik Merkezi’nde yoğun katılımla gerçekleştirildi.

Programa Eskişehir Vali Yardımcısı Dr. Hasan Çiçek, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği İşleri Uzmanı Mehmet Ömürbek, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Sivil Toplum ve Temel Haklar Program Yöneticisi İpek Seda Geçim Bakır, Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Altun ile çok sayıda kurum ve sivil toplum kuruluşunun temsilcisi katıldı.

Eskişehir’in pilot iller arasında yer aldığı proje kapsamında Çanakkale, Manisa, Mersin, Gaziantep, Elazığ ve Trabzon’da da çalışmalar yürütüldü. Program, projenin üç yıllık sürecini ve elde edilen kazanımları anlatan tanıtım filmiyle başladı.

Eskişehir diğer şehirler için örnek

Açılış konuşmalarında Eskişehir’in sivil toplum alanındaki güçlü yapısı öne çıktı. Avrupa Birliği Başkanlığı Avrupa Birliği İşleri Uzmanı Mehmet Ömürbek, kentte geliştirilen sivil katılım mekanizmalarının deprem bölgesinde yürütülen yeni projelere ilham verdiğini belirterek, Eskişehir’in deneyiminin farklı şehirler için örnek oluşturduğunu söyledi.

Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Sivil Toplum ve Temel Haklar Program Yöneticisi İpek Seda Geçim Bakır ise Eskişehir’in gençlik, kültür ve katılım anlayışını başarıyla bir araya getiren örnek kentlerden biri olduğunu ifade ederek, vatandaşların kent yaşamına aktif katılımının şehir kültürünün önemli bir parçası hâline geldiğini vurguladı.

Ekonomik kriz konut satışlarını vurdu
Ekonomik kriz konut satışlarını vurdu
İçeriği Görüntüle

Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Altun da Eskişehir’de geliştirilen iş birliği modelinin Türkiye Belediyeler Birliği’nin ulusal yönetişim ağına entegre edilerek tüm belediyeler için kalıcı bir standarda dönüştürülmesinin hedeflendiğini dile getirdi.

Eski̇şehi̇r, Si̇vi̇l Katilim Zi̇rvesi̇’ne Ev Sahi̇pli̇ği̇ Yapti (12)

Ünlüce’den değerlendirme

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce ise Avrupa Birliği destekli projede pilot şehirlerden biri olmaktan gurur duyduklarını belirterek, proje sayesinde kentteki sivil toplum ağının daha da güçlendiğini söyledi. Yaklaşık 10 bin vatandaşın görüşünün alınarak belediyenin hedeflerinin şekillendirildiğini ifade eden Ünlüce, proje kapsamında kurulan Sivil Toplum Destekleme Merkezi ve İklim Eylem Merkezi’nin katılımcı yönetim anlayışının kalıcı çıktıları olduğunu kaydetti.

Eskişehir Vali Yardımcısı Dr. Hasan Çiçek de güçlü demokrasinin ancak güçlü yerel yönetimler ve toplumsal katılımla mümkün olduğunu belirterek, Eskişehir’in kamu-sivil toplum iş birliği alanındaki deneyiminin proje başarısında önemli rol oynadığını ifade etti.

Program kapsamında UNDP Sivil Katılım Projesi Proje Yöneticisi ve Baş Teknik Danışmanı Neslihan Cankara tarafından projenin üç yıllık süreci ve gelecek dönem hedefleri anlatıldı. Ardından görev gücü üyelerine plaket takdim edilirken, “Eskişehir Sivil Katılım Yolculuğu” oturumu ve “Katılım Hikâyeleri ve Eskişehir Sivil Katılım Ruhu” paneliyle proje deneyimleri katılımcılarla paylaşıldı.

Kaynak: Haber Merkezi