Türk Eğitim Sen 2 nolu Şube Başkanı Engin Melekşah, Eskişehir Teknik Üniversitesi’ndeki personelin kreş ihtiyacına dikkat çekti. Melekşah, “Eskişehir Teknik Üniversitesi’nde şu anda hem akademik hem idari personelin ihtiyacı olan bir kreş sorunumuz var. Eskişehir Teknik Üniversitesi yeni kurulan bir üniversite olduğu için personelin alımlarının çoğunu KPSS'yle yapıyor ve hepsi de genç arkadaşlar, yeni evlenmişler, yeni çocukları olan arkadaşlar. Akademisyenlerimiz içinde aynı durum geçerli. Mesaiye geldiklerinde çocuklarını bırakabilecekleri bir kreş yok. Üniversite konum itibarıyla şehir merkezinden uzakta yer alıyor. ESTÜ’deki personelin önce çocuklarını bir kreşe bırakıp sonra gelmeleri, mesaiye yetişmeleri anlamında çok büyük bir handikap oluşturuyor. Osmangazi Üniversitesi'nde içinde kreş vardı, Milli Eğitim'e devredildi ama yine oradaki personelin çocuklarına öncelik veriliyor. Anadolu Üniversitesi'nde var. Şu anda Eskişehir Teknik Üniversitesi'ndeki en büyük ihtiyaçlardan bir tanesi kreştir. Üniversite yönetimi bu konuyla ilgili bazı çalışmalar yaptı. Biz bu konuları takip ettik, toplantılarda gündeme getirdik. Çok ciddi anlamda bu konu ele alındı ancak bize gelen bilgi, sorun bazı bürokratik noktalarda, işte tasarruf tedbirleri, işte arazi tahsisi gibi konularda bakanlıklar arasındaki bazı uyuşmazlıklardan, bürokrasideki bazı sıkıntılardan dolayı kreş için bir faaliyete geçile geçilemedi. Bizim buradan çağrımız şudur. Üniversite yönetimiyle iş birliği içinde gerekli bürokratik engellerin kaldırılmasında siyasi aktörler de yardımcı olaraktan bir an evvel Eskişehir Teknik Üniversitesi'nin elzem ihtiyacı olan, hem akademik hem idari personel için elzem ihtiyaç olan, kreş probleminin bir an önce çözülmesi gerekmektedir” diye konuştu.
“ESTÜ’ye ulaşım arttırılmalı”
Eskişehir Teknik Üniversitesi’ne ulaşım imkânların artırılması için Büyükşehir Belediyesi’ne çağrıda bulunan Melekşah, eğitim-öğretim dönemin açık olduğu dönemde toplu taşımanın artırılması gerektiğini söyledi. Melekşah, “Eskişehir Teknik Üniversitesi diğer kampüslere göre dışarıda bir üniversite. Oraya ulaşım imkanlarının daha fazla arttırılması gerekmektedir. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi'ne, belediye başkanımıza bir çağrımız var. Özellikle personelin idari ve akademik personelin sabah mesaiye başlama saatlerinde şehrin değişik bölgelerinden mesai saatlerine göre toplu taşımaların devreye sokulmasıdır. Örnek veriyorum, bir semtten arkadaşımız sabah erken kalkıp otobüse binse mesaiye bir saat erken geliyor. Bir sonraki servise binse bir saat geç geliyor. Bu sefer de idareyle karşı karşıya gelme durumu yaşanıyor. Dolayısıyla bu toplu taşımaların, özellikle eğitim-öğretim dönemi açıkken arttırılması, önem taşımaktadır” sözlerini kaydetti.