KUR'AN, KADINI KALKAN GİBİ KORUYOR


Nisa - Kadınlar suresi ile ve bu surede "İnsanlar" hitabı ile.
üçüncü kez evlenme kararında sorumluluğu erkeğe vererek (Bakara-228… Yine de bilinsin ki erkeklerin, bir evi geçindiren kişiler olmaları sebebiyle tekrar evlenme ile ilgili son kararı vermede öncelikleri vardır).
Şükretme sırasında Allah’tan sonra anneyi koyarak (Lokman-14. Biz insana ebeveynlerine güzel davranmasını öğütledik. özellikle annesi onu büyük bir güçlükle taşımıştır. İki yıl kadar da süt emzirmiştir. Onun için önce Allah olarak Bana, sonra anne ve babana teşekkür etmelisin /şükretmelisin diye öğütledik).
İlk yaratılanın kadın olduğunu açıklayarak- Al-i İmran-59. Şunu da bil ki, Allah katında İsa'nın yaratılışı /Dünyaya (babasız) gönderilişi, Âdem’in de ayrı bir varlık olarak babasız yaratılışı gibidir…).
Şeytan'ın Adem'in eşini değil de Adem'i kandırmayı başarmış olduğunu açıklayarak (Taha-120. Cennet öncesi yere yerleşildikten bir süre sonra Şeytan, "Ya Adem! Sana bitip tükenmeyecek sonsuz bir saltanatı sağlayacak olan ağacı göstereyim mi?" diyerek Adem'in, koyduğumuz yasağın nedenine yönelik hırslanmasıyla oluşan olumsuz düşüncelerini benimsetmek üzere vesvese verip ikilemler yaşatmaya başladı).
Kur'an'ı okuma sırasında, kadını özel okuma kıyafetinden kurtararak
Tek kadınla evliliği tavsiye etmekle (Nisa-3. Eğer böyle bir hak yeme durumu olacağından endişe eder ve adaletli davranmayacağınızdan korkarsanız, yetimlerle sakın evlenmeyin. Böylesine hak yeme amaçlı bir hata yapmaktansa, maddi gücünüze göre iki, üç, dördü gibi ne kadarına gücünüz yetiyorsa onların evlenmelerini sağlayın ve evlendirin. çünkü nikâhlı bir eşiniz varken, onlardan siz alırsanız, adaletli davranamama korkusu yaşarsınız. Bu nedenle, korumanıza alma ile ilgili olmasına rağmen, bu tek bir kadınla evlenmeyi tercih etmenize yönelik önerimiz, haksızlığa ve adaletsizliğe sapmamanız için en uygunudur).
Evlenme ve boşanma kararında söz hakkı vererek (Bakara-226. Eşlerini boşamaya karar vermiş olanlar ve birbirlerine bildirenler daha sağlıklı bir karar vermeleri için, düşünme süresi olarak dört ay (üç aybaşı kanaması dönemi) beklemeli ve eğer bu süre içinde vazgeçip sorunlarını çözerlerse Allah bağışlayandır /Gafur ve sevgisi ile merhameti oldukça bol olandır /Rahim’dir).  
Mehir konması hükmü koyarak (Nisa-4. Daha önceleri, evlenerek korumanız altına almış olduğunuz kadınlar, korumaya muhtaç sahipsiz veya yetim de olsalar, mehirlerini tam ve gönül hoşluğu ile verin…..).
“Zihar” diye isimlndirilen geleneksel yaklaşımı kaldırarak (Ahzab-4. Allah, hiçbir erkeğin göğsüne nasıl iki kalp koymamışsa, siz de annenize benzeterek kendinize haram kıldığınız /zihar ettiğiniz eşlerinizi anneleriniz olarak kabul edişinizi kabul etmemiş ve sizi iki anneli kılmamıştır…..).
Aybaşı kanamasının bir hastalık hali olduğunu vurgulayıp, tek yasak olarak cinsi münasebeti getirerek (Bakara-222. Ey Peygamber! Sana kadınların aybaşı halini soruyorlar. De ki: "O, kadınlara özgü ve onlara eziyet verici bir hastalık halidir. Aybaşı halinde iken onlarla cinsel ilişkiye girmeyin ve kurtuldukları zaman, Allah'ın size uygun olarak yaratmış olduğu üzere onlarla ilişkide bulunun).
Kadının zina yaptığının ispatı için 4 şahit zorunluluğu getirerek (Nisa-15. Olur da kadınlarınızdan birine fahişelik veya zina yaptığına dair bir iddia ile karşılaştığınızda, bu iddianın doğruluğu için mutlaka dört şahit ile iddiayı kesinleştirin…).    
Zinayı cezalandırmada her iki cinse değinerek (Nur-2. Yasal olmayan cinsel ilişkide bulunan /zina eden kadın ve erkeği cezalandırmak üzere her birine yüz celde /kırbaç veya sopa vurun). Bu çeşit cezalandırma, o zamanın şartları ve devlet olmaması nedeniyledir.
çocuğun 2 yıl kadar emzirilmesi nedeniyle ve boşandıktan sonra da olacak bakımlarından erkeği sorumlu tutması ile (Bakara-233. Boşanmaya karar veren eşler, süt çocuklarının emzirilmesini devam ettirmek isterlerse, boşanan anne, bebeğini tam iki yıl emzirmeli veya emzirmese bile bakabilmeli Bu sürede, bebeğin ve annenin tüm ihtiyaçlarını gücü oranında çocuğun babası güzel ve uygun bir şekilde karşılamalıdır).  
Birbirlerinin destekçisi olduklarını açıklamayarak (Tevbe-71. Buna karşılık mümin erkekler ve mümin kadınlar ise birbirlerinin destekleyicisidirler /dostlarıdırlar /velileridirler).
Cinsiyet ayırımını kaldırıp, kadının hor görülmesi ve küçümsenmesinin sonlandırılması ile (Necm-21. Buna rağmen halâ aklınızca erkekleri kendinize uygun görüyor, dişileri ise küçümseyip Allah’a diye ayırıp duruyorsunuz. 22. Böylesine cinsiyet ayırımı yapıp, kız çocuklarına nasıl da yanlış yaklaşıyorsunuz ve cahilce bir paylaşım yapıyorsunuz).
Mahşer'de ilk sorgulanacak olan kişinin, kızını öldüren veya yaşayan ölü misali cahil bırakan, yaşama haklarını gasp eden kişi olacağını ve hangi suçundan dolayı bunu yaptın diye ilk sorunun olacağını belirterek. (Tekviyr-8. Diri diri toprağa gömülen kız çocuğunu gömmüş olanlara /hor görenlere, ezenlere, cahil bırakanlara, 9. “Hangi suçu nedeniyle öldürüldü /cahil bırakıldı, yaşamı zorlaştırıldı, hor görüldü, ezildi?” diye sorulduğunda).
İnsan öldürmenin haram kılındığını (İsra-33), bütün insanları öldürmek gibi ağır bir suç olduğunu (Maide-32), katilin, öldürdüğü kişinin bütün günahlarını yükleneceğini (Maide-29), katil olanın, doğrdan Cehennem’e gönderileceğini (Nisa-93) ve kısasta kadına da yer vererek (Bakara-178).
Yetim malının idaresi için ergenlik şartı getirerek çOCUK GELİNLERİN DE YASAKLANDIĞINI vurgulayarak (İsra-34. Yetimlerin malını, yasal ergenlik çağına ulaşıncaya kadar, kendi yararlarına olacak şekilde koruyun ve değerlendirin).
Flörte müsaade edilmesi ile (Bakara-235. Bekleme süreleri içindeki eşi ölmüş veya boşanmış dul kadınlara, açıktan evlenme teklifinde bulunmanız, ya da bu niyetinizi içinizde tutmanızdan dolayı size bir günah yoktur. Allah, onlar hakkındaki düşüncenizi bilir. Onlarla uygun ve tanıma gibi meşru bir konuşma amacının dışında, gizlice sözleşip meşru olmayan davranışlarda bulunmak üzere buluşmayın).  
Birbirini sevenlerin evlenmelerini tavsiye ederek (Ahzab-37. İşte Biz bu gençleri, Allah'ın da bu güçlü arzularını /sevgilerini onaylaması sonucu evlendirdik ve böylece de birbirini severek evlenilme konusunda, evleneceklere danışılmama ve sevgilerini önemsememe şeklindeki geleneksel bir engelin kaldırılmasında Müminlere örnek olmalarını istedik….).  
Namus ikazını önce erkeğe yaparak (Nur-30. Ya Muhammed! Mümin erkeklere söyle, gözleriyle kadınları rahatsız edecek şekilde davranmasınlar /bakmasınlar ve cinsel organlarını /edep yerlerini yasa dışı ilişkilerden korusunlar).
Tesettür olarak şehvet yerlerini örtmeyi önererek (Nur-31. Ya Muhammed! Mümin kadınlara da söyle, gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davranmasınlar /bakmasınlar, cinsel organlarını /edep yerlerini korusunlar, görünmesi sakıncalı olmayacaklar dışındaki ziynetlerini /mücevherlerini ve şehvet yerlerinden olan memelerini /göğüslerini /koyunlarını, geleneksel olan örtülerinin /şallarının bir ucu ile kapatsınlar.)
Kadının dövülmesini yasaklayarak (Nisa-34. Bu sorumluluklarına dikkat etmediğinden kuşkulandığınız ve huzursuzluk, geçimsizlik yaratan kadınlarınıza, düzelmeleri için önce nasihat edin ve konuşun. Sonuç alamazsanız yataklarınızı ayırın, yine olmazsa bir süre birbirinizden ayrılığı deneyin, sonra yine de olmazsa evliliğinizi bitirin /son darbeyi vurun.  )
NOT: 1. Daha ayrıntılı bilgi için “SON DAVET KUR’AN TERCüMESİ”, “OKU” ve "KUR'AN KADINI KORUYOR" kitaplarına bakınız.
2.  5 NİSAN 2017 tarihinde 2 haftada bir çarşamba günleri saat 17-30-19.00 da özdilek Sanat Merkezinde Halka açık "DİN-BEYİN ve KUR'AN SOHBETLERİ"ne İnşallah devam edeceğim.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Gazi Özdemir Arşivi