Muhtar giderlerini kendileri karşılamak zorunda kalıyor. Asgari ücret maaş ile muhtarlığın giderlerini cebinden karşılayan muhtarların sıkıntılarını ve taleplerini Kurtuluş Mahallesi Muhtarı Akın Günyüzü dile getirdi. Günyüzü, “Allah devletimize zeval vermesin, muhtarlık maaşı olarak asgari ücret alıyoruz. Asgari ücret alıyoruz ama muhtarlığın tüm giderleri muhtarın kendisine ait. Kışın doğal gaz faturasını cebimizden ödüyoruz. Ya da ısınmak için elektrikli ısıtıcı kullanıyorsak, elektrik faturasını da kendimiz ödüyoruz. Muhtarlıklar kaymakamlığa bağlıdır. Yani devlete bağlıyız. Bu bağlı olarak muhtarların giderlerinin karşılanması gerekir. Elektrik ve doğal gaz giderimizin dışında internet giderimiz de oluyor. İnternet giderimizi de cebimizden karşılıyoruz. Büyükşehir Belediyesi Eskişehir’deki muhtarların internet ücretini ödüyordu. Bu durumu Sayıştay uygun görmemiş, şu anda internet faturamızı kendimiz ödüyoruz” sözlerini kaydetti.
“Muhtarların yetkisi çok fazla daraltıldı”
Türkiye genelinde ve Eskişehir’de çok sayıda muhtarın olduğunu aktaran Günyüzü, muhtar sayısının azaltılıp yetkilerinin arttırılması gerektiğini savundu. Günyüzü, “Muhtarlarımızın yetki alanları çok daraltılmış durumdadır. Muhtarların mahallerin sorunlarının çözümü için yetkililerinin artırılması gerekiyor. Türkiye genelinde 50 binin üzerinde muhtarımız var. Eskişehir’de muhtar sayısı ise 540. Muhtarların yaptığı işler ile ilgili çok fazla yorum yapılıyor. Hiçbir iş yapmadığımız öne sürülüyor. Sosyal medyada muhtarlıklar kaldırılsın şeklinde çok fazla yorum görüyorum, bu yorumlar bizi çok fazla üzüyor, içimiz sızlıyor. Diğer bir yandan muhtarların sayısının da azaltılması gerektiğini düşünüyorum. Muhtar sayısı yüzde 70-80 arasında azaltılabilir. Muhtarların sayısı azaltılmalı ama yetkileri genişletilmelidir. Eskişehir’de muhtarların tek çatı altında birleşmesi gerektiğini düşünüyorum. Eskişehir’de 540 tane muhtarımız var bu muhtarların bir araya gelmesi lazım. Eskişehir'de tek dernek olsa, biz de derdimizi daha güçlü ifade edebiliriz. Derdimizi, sıkıntımızı ilgili yetkililere aktardığımızda bu sorunlarımız çözülür diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.





