İKİ BAŞÖĞRETMEN: Hz. Muhammed ve Atatürk-2

 


Tarih’te büyük fedakârlıklarla insanların bilinçlenmesi ve gelişmeleri için başöğretmenlik yapan Hz. Muhammed ve Atatürk’ün gerçekleştirmiş olduklarına devam ediyorum.



  • Kadın ve erkeklerin farklı ortamlarda oturma uygulaması olan haremlik-selamlığa son verildi (Nur-61)

  • İnsanın özgür irade ve eleştirel akıl ile karar verme ve seçim yapma özelliğinde olduğu vurgulandı. Hatta Allah’a inanma, tevbe etme veya etmeme hakları ve mümin olmaları bakımından insana karar verme özgürlüğü verildi (Kehf-29)

  • üst kimlik her iki cins için “insan” olarak kullanılmaya başlandı

  •  ‘Alak-1 ve 3. ayetlerle ilk olarak Evren Kitabının okunması, yani ilim yapılması, ikinci olarak da Kur’an’ın okunması, cinsiyet belirtmeksizin hem kadın, hem de erkekten istendi (Alak-1, 3)

  • Cinsiyet ayırımı olmaksızın mümin aşamasına ulaşmış olanlar kardeş sayıldı (Hucurat-10)

  • Allah’ın ipi olan Kur’an ve İslam’a sarılma hakları bakımından insana hitap edildi (Al-i İmran-103)

  • İbad etmek /sadece Allah’a kulluk etmek ve salih amellerde /faydalı işlerde bulunmak, dolayısıyla çalışmak ve ilim yapmak insandan istendi

  • Kur'an, kadın ve erkek ifadelerini aynı ayette kullanarak kadın ve erkeği eşitledi, yani insana hitap etti (Nahl-97, Nisa-124, Hadid-18))

  • Kadının erkeğin üzerinde hakları gibi, erkeğin de hakları ve birbirlerinin destekleyicileri olduğu ve bu hakların da eşit olduğu vurgulandı (Bakara-228)

  • Vasiyet etme ve miras paylaşımının her iki cins için uygulanması muhkem /değişmez bir kural oldu. Nasıl uygulanacağı usulleri ise müteşabih /değişkendirler (Bakara-180).

  • Birbirlerini sevenlerin evlenmeleri istendi ve kadına söz hakkı verilmemesi geleneği kaldırıldı Ahzab-37)

  • Namusu koruma ikazı Nur-30. ayet ile önce erkeğe yapıldı. Nur-31. ayet ile de kadın ikaz edildi. Böylece namus konusunda erkek sorumlu tutulmaya başlandı (Nur-30)

  • Allah ile insan arasında olan iman edip etmeme ve ibad etme /Allah’a kulluk etme yöntemleri konusuna karışılmaması ve bu hesabın sadece Allah tarafından yapılacağı vurgulandı. Böylece hiç kimsenin başkasının iman ve dinî görüşünün sorgulanmaması ve yargılanmaması, yani laiklik prensibine uyulması istendi (Zumer-46, Hac-67).


     Kaldı ki, böylesi bir iman değerlendirme yeteneği Hz. Muhammed’e bile verilmemiştir (Muhammed-30).



  • İlahi bir yardım için yapılacak duanın, ölü veya diri Allah’tan başkasından istenmemesi vurgulandı (Fatiha-5)

  • İşlenen haram veya günahların af edilmesinin /şefaat yetkisinin sadece Allah'a ait olduğu belirtildi ve kişilerin şefaatçiliği girişimine son verildi (Nisa-49)

  • Doğal afetlerin ve karşılaşılan bir olayın nedenini sadece Allah'ın bileceği açıklandı ve yorum yapılmasının şirk olacağı belirtildi (Bakara-216)

  • Evlenilecek kişilere yönelik prensip belirlendi (Nisa-23)

  • Din temelli farklı düşman gruplar oluşturma yasaklandı (Sad-13, En’am-159)

  • Bütün peygamberlerin tebliğ ettiği dinin Allah'ın tek dini olarak İslâm olduğuna ve düşmanlaşmanın yanlışlığına değinildi (Bakara-136, Al-i İmran-19)

  • Adalet ve yasalarda her iki cinse eşit davranılması ve hak yenmemesi, yani Demokrasi prensibinin uygulanması istendi (Nisa-129)

  • Kan davası kaldırıldı (İsra-33)

  • Kur'an dışında din kuralı olarak muhkem /değişmez kural koyan başka bir kitap yasaklandı (İsra-73)

  • Geleneklerin dinselleştirilmemesi gerektiği belirtildi (En’am-139)

  • Dinî kural diye her ne söylenirse, mutlaka Kur'an filtresinden geçirilmesi vurgulandı (Casiye-6-7)

  • Dine inanma veya inanmamanın bir şekle, hevese veya eşyaya indirgenmemesi ikazı yapıldı Casiye-23)

  • Topluma fayda sağlayacak olan zekât ile bireysel ihtiyaç giderme olan infakın uygulanması istendi (Tövbe-60)

  • Salâtın /sosyal yardımlaşma ve dayanışma faaliyetinin uygulanması ve bunun kurumsallaştırılmış şekilde (Vakıf, dernek vs) devam ettirilmesi farz bir din buyruğu olarak istendi (Beyyine-5)

  • İdarecilerin halk tarafından seçilmesi ve şura /halk meclisi /Demokrasi prensibi getirildi, tek kişi idaresi kaldırıldı (Kasas-88, Şura-38, Bakara-104)


Buna göre tek güç olarak sadece Allah’ın hükmetmesi olduğu, insanlar için ise böylesi bir tek kişi idaresi değil, halkın seçtiği bir meclisin idaresi istenmektedir.



  • Allah’ın dışında başkasının adı söylenerek kesilen hayvan haram kılındı (Bakara-173)


Böylece Allah dışında canlı veya cansız bir başkasının rızası ve hedeflenmesi, şirk koşma olacağı için haram kılınmıştır.



  • Haksız ve meşru kazanç olmayan Riba /tefecilik yasaklandı, helal, haklı kazanç olarak faiz kazancı önerildi (Al-iİmran-130, Müminun-111, Haşr-20)

  • Peygamberi veya bir kişiyi ilahlaştırmaya son verildi (Hucurat-1)

  • önceki vahiy kitapları da tamamen red edilmedi ve isteyenin onlara inanabileceği belirtildi (Maide-48)



  • Alkolizm ve sarhoşluk haram kılındı, aza ise müsaade edildi (Bakara-219)

  • Din kurallarını uygulamada cinsiyet ayırımı yapılmaması istendi (Tur-21)

  • Sadece Allah'a tevekkül edilmesi ve araya hiç kimsenin konulmaması önerildi (Şura-37)


NOT- NöVAK Vakfımızın kitaplarının gelirleri ile Eskişehir Tıp öğrencilerine burs veriyoruz. özel günlerinizde kitaplardan alır veya hediye ederseniz bize destek olur ve öğrenci sayımız artar: "DİN VE BEYİN", "SON DAVET KUR'AN Tercümesi", "KUR’AN KADINI KORUYOR", "OKU! Konularına göre Kur'an ayetleri", "KUR'AN'IN KULU KöLESİ MEVLANA", “TEVRAT VE İNCİL’DE öNCEKİ İSLAM”, “KUR’AN VE SON İSLAM” ve “ALLAH İLE ANLAŞMAMIZ VAR”  


 


 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Gazi Özdemir Arşivi